Wednesday, October 17, 2012

Bye For Now...


Balik KL hari ni. Berat hati nak balik, tapi nak buat macam mana... kerja. Seronok kat Labuan. Walaupun aku tak berjalan sangat kat sini, tapi rasanya quality time itu ada. Kat sini aku banyak habiskan masa di rumah jer dengan family, spend time dengan parents dan anak buah. Yelah, aku kat sini bukan lama pun, 6 hari jer. Luangkan sebanyak masa yang ada untuk family. Bukan selalu balik kampung kan, lain la kalau kampung aku ni dekat boleh balik tiap-tiap bulan...

     Aku sempat juga jalan-jalan ke pasar tani Ahad lepas, yang dibuka pada hari minggu sahaja. Nak cari ole-ole untuk dibawa pulang ke KL. Hmm... tak tau nak beli apa. Kawan-kawan sekerja kat KL pesan "beli lah apa-apa aje... makanan pun ok gak". Hmm... nak beli apa ek?

hmmm durian? haha... tak boleh bawa masuk kapal...
motif nak beli bunga... huhu...
hmmm....
nice... but no...next...
ikan masin...
Wahh.. macam bazaar Ramadhan pula rasa...
wahh seksi...

     Hmm... jumpa juga... akhirnya aku decide nak belikan kuih cincin untuk kawan-kawan di KL... ada la dalam 6 packet aku beli... kat KL setahu aku tak ada kuih ni...

kat semenanjung takde kuih ni... hehe...

     Sebelum balik ke rumah selepas misi mencari ole-ole di pasar tani, singgah sekejap ke satu-satunya shopping complex di labuan... Ujana Kewangan.

Ujana Kewangan aka. Financial Park
     Ini bukan Pavillion. Anda tidak akan jumpa butik-butik mewah seperti Louis Vuitton atau Zara di dalam ini. Tapi kedai duty free senang nak cari.





Anak buah... Danish...

Danish lagi...

The adventure of Danish continues...

     Meanwhile...

Bapa relax dengan kerusi urut

Dan semalam ajak mama dan bapa makan malam kat restoran tepi laut, Mawilla Yacht Club. Best makan sini, rasa sejuk jer... bukan sejuk sebab aircond, sejuk sebab angin laut, penghawa dingin semulajadi... membuatkan selera makan makin bertambah.

Mama & Bapa

Antara lauk yang diorder malam tu... ketam masak apa ntah aku pun tak tau... aku bukan makan sangat ketam, tapi malam tu aku melantak la jugak... sedap!
Itu adalah antara kenangan aku di Labuan. Nak tulis semua di sini nanti jadi berjela-jela pula entri ni. Apapun aku happy di sini. Kalau boleh nak lama lagi.


Bumi Allah itu luas, rezeki ada di mana-mana. Carilah. Goodbye for now... Labuan.

No comments:

Post a Comment