Tuesday, April 15, 2014

Entri Emo Loh Pulokk...


     Lama betul rasanya aku tidak menulis di blog ini. Bukan tidak peduli, tapi semangat untuk menulis sedikit terganggu. Secara jujurnya (yang aku tidak pernah ceritakan sebelum ini), salah satu sebab aku mula berblog dulu adalah kerana ingin melupakan sesuatu. Dengan kata lain, blog ini tercipta di atas dasar 'rindu dendam'. Ya, mungkin berbunyi 'kurang ikhlas', tapi aku anggap menulis blog sebagai terapi buat aku untuk memulihkan semangat aku yang hilang (selain berdoa kepada Tuhan).

     Kini, tahun ini, perkara yang hampir sama berulang lagi. Walaupun mungkin situasinya sedikit berbeza, tapi cukup untuk membuatkan aku tertekan. Puas aku memikirkan cara untuk menghentikan rasa ini. Menulis blog bukan lagi 'penawar yang mujarab' bagi aku. Aku sedar aku harus mencari alternative lain supaya focus aku pada kehidupan tidak terganggu. Sungguh, aku rindukan diri aku yang dulu, yang sentiasa riang dalam apa jua keadaan. Ini bukan aku.

La Hawla Walaa Quwwata Illa Billah
Tiada daya, tiada kekuatan melainkan dengan pertolongan Allah s.w.t.
     Ya, hidup bukan mudah. Tapi kita masih ada tuhan. Hanya Dia sebaik-baik tempat mengadu. Bukan Facebook, bukan Twitter, bukan blog. Don't worry, I'm getting better. Dan aku akan teruskan berblog, kerana dari blog lah aku kenal ramai kawan baru. Why should I quit?


9 comments:

  1. Tika tidak ada dinding untuk bersandar, tidak ada bumbung untuk berteduh, tapi percayalah masih ada lantai untuk bersujud..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sudah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di 🐣PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL🐣

      Delete
  2. mueheh.. sebab rindu demdam.. acener tuu .
    tak mau la emo2 ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rindu pada seseorang... Dendam kerana seolah olah dilupakan... Cam gitu la lebih kurang...
      Ok jer tak emo sgt pun...

      Delete
  3. Semoga tabah menghadapi dugaan hidup...jangan mudah mengalah...

    Salam bertandang disini...=)

    ReplyDelete
  4. Terima kasih Isz Kha... Akan membalas kunjungan nanti...

    ReplyDelete
  5. hidup tak selalunya indah...dugaan menjadikan kita lebih dekat dgn Pencipta

    ReplyDelete
  6. salam.... first time berkunjung ke sini

    ReplyDelete