Thursday, December 20, 2012

Go Kimberley!!!

Leila Lopes - Miss Universe 2011

Mereka cantik, seksi dan bijak... (bijak ke?)

     Milik siapakah gelaran Miss Universe 2012 yang bakal berlangsung esok di Las Vegas, US. Wakil dari negara manakah yang bakal bersinar? Adakah gadis latin bakal menggenggam gelaran itu buat kesekian kalinya? Atau barangkali wakil dari negara asia? Atau mungkinkah Angola bakal 'memaku' pertandingan ini sekali lagi? Siapapun yang bakal mengungguli pentas Miss Universe esok, yang pasti bagi 89 peserta yang bertanding, semuanya mahu menang.

     Dont judge, inilah bentuk 'perjuangan' gadis-gadis jelita ini untuk negara masing-masing. Mereka bukanlah askar yang berjuang di medan perang. Kecantikan dan kebijaksanaan menjadi taruhan untuk satu tujuan, mengharumkan nama negara masing-masing, walaupun terpaksa memakai bikini. Wahh, agak sarkastik ayat itu. Ya, mungkin ada yang mempersoalkan, signifikankah lagi pertandingan seperti ini, di saat dunia menyaksikan runtuhnya benteng keamanan dan penindasan yang semakin menjadi-jadi saban hari?

     Barangkali gadis-gadis ini ada jawapannya. Bagi aku sendiri... ini hiburan. Enough said.

     Dan untuk wakil Malaysia, Kimberly Leggett, harapan Malaysia di bahumu. Kau bukan Pandelela Rinong, ratu terjun negara, kau juga bukan Nicol David, ratu skuasy negara, juga bukan Shila Amzah, yang memperjuangkan suaranya di Shanghai beberapa bulan lepas dan menang 5 juta. Kau adalah ratu cantik, yang dengan mudah akan dilabel 'bimbo' jika tidak kena gayanya. Apapun konsekuensinya esok, Malaysia boleh!

Kimberley Leggett, 19

P/S: My top 16 prediction - Malaysia, Vietnam, Philipines, Venezuela, Denmark, Croatia, Jamaica, Kosovo, Mexico, Paraguay, Russia, South Africa, Namibia, Colombia, Finland, Thailand


1 comment:

  1. perghhhh..kuat mengupdate gadis jelita deh..t announce sapa menang ea..op kos la MISS UNIVERSE 2013 AINUR AMIRA SUNQUICKGIRL..miahaha

    ReplyDelete