Tuesday, March 26, 2013

Lagu Untuk Semua



     "Nah, dengar lagu ni..."

     Seronok juga sekali sekala main 'tuju-tuju lagu' ni. Ada seorang kawan baik suka sangat ajak aku main 'tuju-tuju lagu' di ruangan chat Facebook (to be honest, I hate the term 'tuju-tuju lagu'). Sambil chatting sambil dengar lagu-lagu random (yang diambil URLnya dari Youtube). Kau bagi aku lagu ini, aku balas dengan lagu itu. Haha... macam dah tak ada kerja lain kan. Ini bukannya rutin harian aku ya. Sekadar mengisi masa senggang untuk mengusir kebosanan. It's fun! (Hanya bagi orang-orang yang suka mendengar muzik).

     "... lagu ni tak pernah dengar pun sebelum ni... " respon kawan aku pada sebuah lagu yang agak strange baginya. Okay, you've been living in a cave (just kidding).

     Mungkin ada yang tidak pernah mendengar lagu ini sebelum ini. It's a very beautiful song and one of my all time favorite. Bagi aku secara peribadi, lagu ini adalah antara lagu yang paling indah melodi dan liriknya yang pernah dicipta di Malaysia. Oh wait... Maman, pencipta merangkap penyanyi lagu ini, is a Singaporean not Malaysian. Does it matter? Enjoy the song... LAGU INI UNTUK SEMUA...


Teacher's Pet...Cinta Kita

P/S: Jom main tuju-tuju kulit durian pula...






12 comments: